La plataforma Marea Blanca critica que l’atenció mèdica per telèfon emeti diagnòstics a distància

La majoria de consultes mèdiques durant la pandèmia han estat ateses per mitjà telefònic, enlloc de presencial. En aquest sentit, la plataforma en defensa de la sanitat pública Marea Blanca posa en relleu les mancances d’aquest sistema d’atenció a distància, denunciant que, en molts casos, acaba derivant en diagnòstics erronis i resultats contraproduents.

Un exemple especialment greu és el que li ha tocat viure a la Sheila Martín. La seva filla va néixer el passat estiu amb un retard de creixement intrauterí, una afectació que requereix una sèrie de proves específiques. El context de pandèmia, però, va propiciar que el nadó de la Sheila no acabés rebent l’atenció mèdica més adequada. En diverses ocasions, persones com la Sheila han hagut d’esperar entre 7 i 10 dies per poder realitzar una visita telefònica. En aquest sentit, els usuaris denuncien la precarietat d’un sistema que sovint demana fer fotos dels pacients i enviar-les al metge per així poder diagnosticar l’afectació de cada cas.

Des de Marea Blanca també lamenten que els Centres d’Atenció Primària no treballin a ple rendiment. Diuen que tancant aquesta porta d’entrada a la sanitat pública, l’únic que s’aconsegueix és un major col·lapse dels serveis d’urgències dels hospitals.