Foto Trànsit

La plataforma «Que no ens pugin els fums!» presenta al·legacions sobre els límits de la ZBE

Els veïns i veïnes dels carrers Faraday, Nicolau Talló, Josep Trueta, Galvani i Severo Ochoa, aplegats sota l’ensenya de la plataforma “Que no ens pugin els fums!”, un cop vist el projecte d’ordenança municipal que ha de regular la zona de baixes emissions (ZBE) de Terrassa, han formulat i presentat al·legacions sol·licitant es corregeixi la delimitació prevista per l’Ajuntament.

Han constatat que el projecte municipal, en contra del que és habitual, preveu que un dels seus llindars se situï en carrers interns d’un barri, en lloc de situar-se en avingudes o carrers amples. En concret, el llindar oest segueix els carrers Faraday i Josep Trueta, fet que obligaria els vehicles més contaminants que vulguin travessar la ZBE de sud cap a nord a desviar-se cap a ells per a evitar-la. També obligaria als vehicles que vulguin travessar-la de nord cap a sud a desviar-se cap a Severo Ochoa i Galvani.

Per això, volen que el llindar oest de la ZBE se situï a la Rambla o l’avinguda d’Àngel Sallent. Creuen que el trànsit més contaminant no ha de passar pel mig del barri de Ca n’Aurell. Entenen que les mateixes consideracions emprades per l’Ajuntament per situar la ZBE al centre de la ciutat s’han d’aplicar a l’hora de definir els seus límits.

L’al·legació ha estat subscrita per 537 veïns i veïnes. És una més de les accions que com a plataforma estan fent per preservar la tranquil·litat del barri, una mobilitat sostenible i no agressora.

Reclamen que les avingudes, i sobretot les rondes, siguin les grans distribuïdores del trànsit, que l’Ajuntament prengui mesures i inverteixi en aquestes vies.

La plataforma “Que no ens pugin els fums!” vol recuperar l’esperit de consens i acord que la ciutat va perdre després del pacte per a la mobilitat de l’any 2000 i el seu primer pla de mobilitat, diu.