La prova pilot de línia d’autobusos L12 Flex es prorroga fins a finals d’any

La ciutat té des del juliol una nova línia d’autobús urbà que funciona sota demanda. La L12 Flex, un servei de microbús que connecta el centre de la ciutat amb el barri de Can Palet de Vista Alegre, que té un horari fix i que també es pot reservar amb una trucada telefònica o bé a través d’una moderna aplicació per a tauletes i mòbils.

El servei està impulsat per l’Ajuntament amb l’assessorament de l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU). En principi, era una prova pilot que havia d’acabar a l’octubre però, degut a l’incidència de la pandèmia en la mobilitat, s’ha decidit prorrogar el projecte fins a finals d’any per valorar amb més dades el funcionament de la línia.

Fins ara, els indicadors demostren la bona acollida del nou servei de transport perquè el nombre de persones usuàries ha augmentat molt significament amb el pas dels mesos. Al juliol n’hi havia 104 i a l’octubre, 214. A més, la majoria de nous viatgers es registren a través de l’aplicació (63%), confirmant la utilitat de l’eina, més emprada fins i tot que les trucades telefòniques (37%).

Els experts afirmen també que el bus a demanda evita viatges en buit, sense cap passatger. Per tant, representa un estalvi important i millora l’eficiència del servei.

La sol·licitud es pot fer via telefònica -a través del 900 69 65 66- o bé mitjançant l’aplicació mòbil ne-mi, indicant l’origen i la destinació i l’hora de sortida.

Més informació clicant aquí.