La reparació del mur de FGC arriba a la recta final i es restableixen els carrils de circulació del trànsit

Tres mesos i mig després de la caiguda del mur de Ferrocarrils, a la Rambleta del Pare Alegre, les obres de reparació de la infraestructura arriben al seu tram final.

Els treballs han afectat durant aquest temps l’entrada a la ciutat dels vehicles procedents de la C-58, generant retencions diàries en aquest punt, entre l’autopista i l’hotel Don Cándido. Des d’aquest dimecres, però, aquesta via ha recuperat els seus dos carrils habituals de circulació. A més, es preveu que en els propers dies s’habilitin també els dos carrils de sortida de Terrassa, en direcció sud.

Va ser el passat 3 de desembre quan una part de la paret, de 6 metres d’alçada i 20 de llargada, va cedir just abans de l’entrada del túnel ferroviari, sepultant les dues vies. Afortunadament, en el moment de l’esllavissada no hi passava cap tren i no es va registrar cap afectació personal. Tot apunta que l’esfondrament va ser degut a la pressió de la terra humida per la pluja sobre una armadura de formigó desgastada quaranta anys després de la seva construcció.