La Síndica demana a l’Ajuntament més celeritat en donar resposta als greuges

La Síndica de Greuges de Terrassa, Isabel Marquès, reclama més celeritat a l’Ajuntament en solucionar els greuges dels ciutadans que ella presenta. Tot i la col·laboració de la majoria de serveis municipals, la tasca de la Síndica es veu desvalorada si hi ha retards en la resposta administrativa. Així ho ha dit en la presentació del seu informe del 2021 en el Ple extraordinari sobre l’Estat de la Ciutat.

El 2021 la Síndica va encetar més de 2.260 assessoraments a persones amb problemes amb l’administració, un 80% més que els dos anys anteriors. En total es van tramitar 138 greuges dels quals 54 es van resoldre favorablement pel ciutadà; 18 expedients fan referència a les impopulars sancions de trànsit.

Amb tot, en l’actualitat a l’oficina de la Sindicatura hi ha 38 expedients que acumulen fins a 3 anys de retards i vint casos més estan bloquejats a l’espera d’una primera resposta. Aquesta és la situació a la qual feia referència la Síndica.

D’altra banda, Marquès ha destacat el primer any de funcionament de la bústia ètica. També la seva participació en projectes contra el maltractament a les persones grans o pel Dret a la Segona oportunitat. La lluita en favor dels Drets dels Infants i el Dret a la imatge entre els joves són dos dels reptes que es marca Isabel Marquès abans del seu relleu al 2023.