La Vallès Drac Race és una cursa que ha buscat, des de la seva creació, l’equilibri entre la competició, el turisme i la conservació del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. Aquest any els organitzadors han hagut de negociar més que mai amb la Diputació de Barcelona, que ha demanat més garanties per a preservar els espais per on passen els corredors.
Com a conseqüència, la novena edició de la Vallès Drac Race introduirà canvis importants en les proves més emblemàtiques. Fins ara la cursa gran, la Vallès Drac Trail de 48 quilòmetres i la Half Drac Trail, de 25, compartien el recorregut de Mura a Terrassa. En aquesta ocasió, cadascuna tindrà itineraris diferents per a repartir el pas dels participants pels camins i corriols. A més, s’ha reduït de 600 a 500 el nombre màxim d’atletes per a aquestes dues proves. La Half Drac Race ja ha exhaurit les places disponibles.
Pel que fa a la resta de competicions, no hi ha canvis. Es manté l’Esquena del Drac, d’onze quilòmetres i el Drac Parc, de cinc quilòmetres, que, a més, és una cursa inclusiva.
Les proves d’adults tindran lloc el 26 de febrer i les infantils, el 25 de febrer, amb el punt neuràlgic, altre cop, al Parc de les Nacions Unides.