L’Ajuntament comença el procés per renovar la concessió del servei de busos

El ple ha començat amb els regidors tastant la versió embotellada de Taigua, l’empresa municipal que gestiona l’aigua a Terrassa. L’acord que ha permès l’inici de l’expedient de contractació de la concessió del servei de busos, però, no ha tingut res a veure amb el que va tenir lloc en el procés de l’aigua. Més aviat, ha estat un negatiu d’aquell. Des del govern, aquest cop el PSC s’ha valgut dels suports de PDeCAT, Ciutadans i PP i ha tingut la reprovació de la banda esquerra del saló: TeC, ERC i CUP.

Després de deu anys de pròrrogues, l’Ajuntament inicia el procés que ha de portar a trobar una empresa que es faci càrrec del servei d’autobusos. El tinent d’alcalde Marc Armengol ha presentat algunes de les condicions a les que s’haurà d’atènyer la nova concessionària: 400.000 quilòmetres més a l’any; una inversió anual que passarà dels set als nou milions d’euros; subrogació de personal i ampliació de rutes i horaris.

Aquest dilluns, però, no s’aprovaven els plecs, sinó l’inici de l’expedient. El ple ha acabat sent un debat sobre model de gestió. El principal grup de l’oposició, TeC, ha criticat que aquest debat s’hagi de fer a quatre mesos de les eleccions i ha demanat posposar-lo.

Tant comuns, com republicans i cupaires, han defensat el model de gestió directa davant del que s’ha acabat escollint, l’indirecta.

L’altra banda del saló també ha reprovat la tardança d’aquesta aprovació, però ha vist bé l’externalització del servei.

Finalment, l’alcalde Alfredo Vega ha dit que el model triat és l’adequat i el que millor s’ajusta a les limitacions de la llei de la despesa.

Ara els grups s’hauran de posar d’acord per pactar quin serà el plec definitiu de condicions per a la nova concessionària. S’haurà de votar, com a molt tard, a l’abril.