El Consell Municipal d’Igualtat s’ha reunit de forma ordinària en el que la regidora de Polítiques de Gènere, Gracia García Protocol, ha presentat el Protocol de Dol en cas de feminicidi i altres assassinats per violència masclista a la ciutat de Terrassa.
Aquesta ha estat la primera sessió del Consell des de l’aprovació, a finals de 2018, del protocol, que va ser impulsat el 2016 per aquest mateix òrgan. A la reunió s’ha parlat també sobre la campanya de difusió i adhesió que prepara el servei de Polítiques de Gènere de l’Ajuntament de Terrassa, adreçada a entitats i empreses, amb l’objectiu d’aconseguir el màxim de mostres de rebuig i condemna pública en cas de feminicidi.
El Protocol de Dol en cas de feminicidi i altres assassinats per violència masclista recull tant les accions de condemna pública com l’abordatge del dol en els centres educatius, així com un circuit d’atenció i un catàleg de recursos de suport emocional i material que els diferents serveis municipals prestaran a les famílies de les víctimes. També inclou recomanacions per als equips professionals que intervenen, ja sigui des de l’àmbit de la comunicació com en l’atenció personal i l’acompanyament.