L’Alícia i el seu fill impulsen la campanya ‘En otra órbita’ per donar visibilitat a l’autisme

El 2 d’abril se celebra el Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme. Una jornada que any rera any lluita per aconseguir un canvi de mentalitat en la societat per donar suport a les necessitats, capacitats i prioritats de les persones amb TEA. L’objectiu és crear i mantenir els serveis necessaris i promoure l’accessibilitat del col·lectiu a tots els àmbits de la societat.

Les famílies de nens amb Trastorn de l’Espectre Autista treballen cada dia per donar visibilitat a la seva situació. Un exemple és l’Alícia Vegas i el seu fill Arnau, diagnosticat amb només 24 mesos. Ara té 9 anys. Tots dos han posat en marxa la iniciativa EN OTRA ÓRBITA, una línia de productes il·lustrats amb un dibuix on l’Arnau va expressar com se sentia i què pensava just després d’un moment de crisi.

Han fet samarretes, mascaretes, bufandes, motxilles i vanos plegables amb el nom d’AUTISTIC BRAIN, que es poden trobar a la seva web (https://enotraorbita.com/) per ajudar a comprendre, de forma visual, com funciona el cervell d’un nen amb autisme. Una part de l’import de les vendes anirà destinat a noves campanyes per donar visibilitat a l’autisme.

Es calcula que 7 milions de persones tenen TEA a Europa. A Espanya, són més de 450.000.