El 12 per cent dels desplaçament que es fan a Terrassa són amb moto, mentre que a Barcelona gairebé es doblen i arriben al 23 per cent. Una altra dada és que mentre el parc mòbil terrassenc sobre dues rodes és d’unes 16.000 unitats, només hi ha 2.000 places d’aparcament marcades en superfície. Tot això fa que una de les imatges habituals és veure les voreres plenes de motos aparcades, sovint entorpint el pas de vianants. Ara, un estudi de la Universitat Autònoma sobre l’ocupació de les voreres per part de motos aparcades, s’ha presentat aquest dimarts a la Biblioteca Central.
L’estudi també denuncia que a Terrassa dels 3.900 accidents que hi ha, en el 9 per cent dels casos hi ha una moto implicada.
El document, centrat en Barcelona però extrapolable a d’altres ciutats, proposa desincentivar l’ús de la moto fent pagar l’aparcament, i habilitar plantes d’aparcament soterrat per aquests vehicles de dues rodes. També proposa una aplicació de mòbil per compartir motos elèctriques, i potenciar el canvi cap a l’ús de la bicicleta elèctrica. Finalment caldrà reconvertir tot l’espai alliberat de motos aparcades, principal objectiu del pla, amb elements d’ús exclusiu per a vianants.