Les obres de la carretera B-40 continuen en marxa aquest mes d’agost

.Les obres de la carretera B-40 continuen en marxa aquest mes d’agost. La tardor de l’any vinent continua sent l’última data anunciada per a la finalització d’aquest tram que ha d’unir Terrassa i Abrera. Són una mica més de sis quilòmetres que es van començar a construir ja fa tretze anys. Ara mateix, a Terrassa la B-40 arrenca a la confluència de l’Avinguda del Vallès amb l’Avinguda de Portugal i finalitza en una rotonda entre el barri del Roc Blanc i el polígon industrial Can Trias. A Abrera tot just hi ha enllestits un parells de quilòmetres entre els quals hi ha un dels punts amb més accidents de la demarcació.

La ministra espanyola de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, va anunciar a mitjans de juny el traspàs a la Generalitat de l’execució i la titularitat de la via. El departament de Vicepresidència, però, ha afirmat a Canal Terrassa que per ara no hi ha res signat i que mentre així sigui la responsabilitat de la carretera continuarà sent de l’executiu espanyol. Sí que la Generalitat té encara pendent licitar les obres de l’enllaç de la C-58 amb la B-40. El secretari general de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, va assegurar al febrer que la licitació tindria lloc abans d’acabar l’any. La previsió és iniciar les obres a principis del 2023 i acabar-les al 2024. El pressupost és de 10 milions d’euros, però, de moment, la licitació encara està pendent.

Diferents visions segons el partit

Més enllà del tram actualment en obres, la continuïtat de la via fins a Sabadell i Castellar del Vallès provoca reaccions dispars entre els dos membres del govern de la Generalitat. Mentre que Junts per Catalunya hi està a favor, Esquerra Republicana s’hi posiciona en contra i aposta per fomentar les xarxes ferroviàries. La mateixa confrontació es troba a l’Ajuntament de Terrassa, ja que Tot per Terrassa també s’ha declarat a favor de la futura Ronda Nord. Aquest és el nom amb el qual les diferents administracions s’estan referint darrerament al que fins ara s’havia conegut com el Quart Cinturó.