Les parades de bus ‘antiassetjament’ s’estenen ja fins a Barcelona, Sant Cugat i València

Les parades de bus sota demanda, en cas de ser un trajecte nocturn i per garantir la seguretat de les dones, s’obren pas. La repercussió que ha tingut la proposta de la CUP s’escampa pels ajuntaments de ciutats del voltant. Si l’Ajuntament de Terrassa aprovava fa 10 dies estudiar la seva viabilitat, ara són els Ajuntaments de Barcelona i València els que comencen el mateix tràmit.

A Barcelona, la proposta la impulsen des de la regidoria de Feminismes i estan avaluant com aplicar-la. A València són els tècnics de l’empresa municipal de transport els que estudien la mesura.

D’altra banda, la CUP també defensarà aquesta iniciativa al ple de l’Ajuntament de Sant Cugat, aquest mes de febrer. Pel que fa al País Basc, on existeix el precedent, la ciutat de Vitoria-Gasteiz s’afegeix ara a les altres capitals basques que ja estaven estudiant la seva aplicació.

Des de la CUP expliquen que aquesta expansió geogràfica d’una proposta terrassenca és similar a la de la moció cupaire contra l’anomenat ‘manspreading’ al transport públic.

Les dues propostes s’emmarquen en la campanya “Construïm Municipis Feministes”, que la CUP defensa arreu dels Països Catalans per lluitar contra el sistema patriarcal des del municipalisme.