L’Escodi comença un programa de formació per garantir la viabilitat futura d’un comerç

El sector del comerç és un dels que més ha patit, i encara està patint, les conseqüències de la Covid-19. Per sobreviure molts s’han hagut de reinventar o, com a mínim, canviar metodologies i processos per adaptar-se a les noves realitats amb més agilitat. Però la falta de temps fa que sovint aquests canvis es facin de forma improvisada i forçada per les circumstància més que de manera planificada.

L’Escola de Comerç i Distribució ha començat aquesta setmana un programa de formació de quaranta hores per difondre una metodologia de millora dels processos del negoci. És el Retail Business Process Management. De fet aquest mètode ja fa anys que s’aplica al sector industrial però ara, amb la Covid-19, s’ha adaptat al sector comerç, més enfocat a la satisfacció del client que no pas al producte, i a la realitat de la pandèmia.

El sistema de gestió es basa en cinc fases: identificar el procés a millorar, definir un projecte de millora, fer-ne una prova, implantar-lo i fer millora continua.

El curs, amb vint sessions de dues hores, és bàsicament online tot i que les tres darreres sessions seran presencials a les aules de l’Escodi. L’impartiran cinc professionals amb experiència i coneixement del sector del comerç i la distribució.

El programa està destinat bàsicament a comerciants i professionals del sector retail, associacions de comerciants i ajuntaments.