L’ESCODI recomana al comerç que busqui solucions per les noves necessitats i hàbits del consumidor

Les rebaixes no han reactivat el comerç sinó més aviat el contrari. Algunes enquestes asseguren que s’està venent entre un 30 i un 50 per cent menys que l’any passat en funció del lloc i del sector. La davallada és més acusada a Barcelona ciutat perquè el turisme ha caigut molt i perquè els habitants d’altres localitats es queden a la seva a comprar. Per la professora d’Economia d’Empresa de l’Escodi Marga López, el comerç del Vallès ho ha de saber aprofitar per retenir els potencials compradors.

Bona part de la població ha perdut la confiança i ara va amb més por per les incerteses del que pugui passar. La crisi, però no afectat tothom per igual i, mentre uns pateixen, com la moda, l’equipament de la llar, l’hosteleria, el turisme i l’oci, altres troben oportunitats, com el comerç i la formació online, la logística, la biotecnologia, l’àmbit sanitari o la transformació digital.

La professora de l’Escodi creu que per reactivar l’economia i el benestar cal recuperar les ganes de comprar.

Segons Marga López, per passar aquesta etapa cal adaptar-se als temps que corren i detectar quines són ara les necessitats i hàbits dels clients. També recomana als comerciants que facin un anàlisi de punts forts i febles, amenaces i oportunitats. La digitalització, diu, és essencial però també ho són la innovació, la imaginació i la creativitat.