L’Estat finançarà el tram de la B-40 entre Terrassa i Sabadell però l’executarà la Generalitat

L’Estat es compromet a finançar l’extensió del Quart Cinturó fins a Sabadell mentre la Generalitat s’encarregarà de l’estudi informatiu, definir el traçat, adjudicar les obres i executar-les. Ho ha anunciat aquest divendres la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, en una trobada al Consell Comarcal amb els alcaldes de Terrassa, Sabadell i Castellar.

Havia de ser una imatge d’unitat dels tres nivells d’administració però a última hora la Generalitat ha anunciat que el secretari general de Vicepresidència no hi aniria en protesta per la manca d’inversions de l’Estat a Catalunya. La plantada no ha estat ben rebuda per la ministra i pels alcaldes.

Tot i que a la pràctica ho és, oficialment no es tracta d’una extensió del Quart Cinturó sinó de la Ronda Nord dels sistemes urbans de Sabadell i Terrassa, prevista al Pla Especial de Mobilitat del Vallès. Inclou un enllaç amb la Ronda Oest de Sabadell i amb la B-124 cap a Castellar. El tram fins a Granollers, queda aparcat indefinidament.

La nova infraestructura, sense traçat, calendari ni pressupost, hauria d’acabar amb el cul de sac de la B-40 a Can Roca, agreujat quan es completi el trajecte fins a Abrera, l’any que ve. El Govern confia que estigui en funcionament en un termini de deu anys.

El Govern nega cap acord i planta la ministra

El departament de Vicepresidència ha justificat l’absència a l’acte perquè, diuen, no s’adeia als termes pactats i era massa polític. El govern assegura que no s’ha presentat cap acord, que encara no hi ha res tancat i que queden molts aspectes per definir com la inversió de l’Estat i qui serà el titular de la via.

A l’acte d’aquest divendres el secretari general d’infraestructures del govern espanyol ha anunciat una inversió de 78 milions d’euros per millorar la fluïdesa de diversos punts de l’AP7 al seu pas pel Vallès.