Organitzada pel Servei d’Al·lèrgia del Consorci Sanitari de Terrassa (CST), la jornada pretén sensibilitzar als professionals sanitaris del Vallès Occidental que treballen amb pacients que presenten rinitis, asma o dermatitis atòpica, o alguna alteració de l’olfacte derivada del Coronavirus i establir quins són els criteris de derivació a una Unitat d’Olfacte, en el moment actual.
Aquesta cinquena edició de la sessió ha estat dedicada a la inflació T2 i a la patologia nasal des de l’atenció primària a l’especialitzada.
La Jornada, ha estat vertebrada en dues taules rodones. La primera, ha abordat temes relacionats amb la Inflamació T2 com ara la seva patologia, els mecanismes immunològics de la resposta T2 i l’expressió clínica de la seva resposta a pediatria.
La segona taula, titulada patologia nasal ha aprofundit en les alteracions de l’olfacte en la pràctica al·lergològica, l’estudi de l’olfacte, la rinitis al·lèrgica i també sobre altres patologies nasals.
Les ponències les han desenvolupat professionals mèdics del mateix CST i de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron de Barcelona. La jornada s’ha celebrat aquest divendres, 25 de febrer.