L’Observatori de l’Aigua de Terrassa demana una simplificació de la gestió del canvi de comptadors d’aigua

Una representació de l’Observatori de l’Aigua de Terrassa, formada per FACUA (Associació de Consumidors i Usuaris en Acció de Catalunya), la Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Terrassa (FAVT), l’Associació de Veïns i Veïnes del Segle XX i la vicepresidència de l’OAT, es va reunir dijous passat amb representants de l’Ajuntament de Terrassa i de l’empresa pública TAIGUA amb l’objectiu de reclamar una major implicació de l’administració municipal per garantir un procés àgil i transparent en les gestions per als canvis de comptadors d’aigua de Mina a Taigua i per exigir que la informació que es dona a les persones consumidores sigui suficient i prou entenedora.

Segons l’OAT, el sistema acordat entre Taigua i Mina resulta molt complex i provoca una pèrdua de temps i de recursos injustificats. A més, critica que no s’ha fet una campanya informativa adient per tal que tothom conegui que Taigua ja pot gestionar el servei de comptadors. Les associacions veïnals assistents lamenten que no s’hagi comptat amb la seva col·laboració ni s’hagi respectat l’acord de fer extensiva aquesta campanya, aprofitant el revers de les factures de l’aigua, per informar sobre aquest tema.

Per tot plegat, demanen a l’Ajuntament de Terrassa, tal com l’ha assessorat FACUA, que apliqui en el canvi del gestor dels comptadors de Mina a Taigua el mateix sistema que altres operadores com les de gas, electricitat o telefonia.