oficina atenció empresa

L’Oficina d’Atenció a l’Empresa gestiona prop de 100.000 atencions en els seus primers deu anys

L’Oficina d’Atenció a l’Empresa (OAE) de l’Ajuntament ha gestionat 99.495 atencions ens els primers deu anys de funcionament. Ubicada a l’edifici Vapor Gran, l’OAE és el servei municipal de referència per a persones emprenedores, professionals o empresàries. S’hi pot per fer consultes, rebre assessorament o realitzar tràmits empresarials.

Es va posar en marxa a al maig de 2013,  per garantir un punt d’atenció presencial, telemàtic i telefònic amb  tots els tràmits necessaris per desenvolupar correctament l’activitat empresarial d’aquelles persones que tenen o volen posar en marxa una empresa. Esta adherida a la Finestreta Única Empresarial de la Generalitat.

L’OAE ofereix diversos serveis a les empreses, d’entre els quals podem trobar l’assistència en la tramitació electrònica, el suport a la constitució d’empreses, a través del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE). També permet accedir al programa de transmissió empresarial Reempresa. A més, a través de la concertació de cita prèvia, es poden coordinar sessions d’assessorament amb personal tècnic especialitzat en empresa i emprenedoria. D’aquesta manera es  pot obtenir una atenció personalitzada.

Durant l’any 2022 l’OAE ha realitzat 13.800 atencions, un 14,18% del total acumulat des de la seva posada en funcionament l’any 2013. D’aquestes, 6.698 han estat consultes telefòniques, 2.520 contactes realitzats telemàticament i 644 atencions realitzades de manera presencial. El 13% s’han realitzat al voltant de l’obertura d’activitats, un 9% respecte del canvi de titularitat i un 8% sobre disciplina d’activitats. Per contra . el 41% de les consultes han estat de caire genèric, dins de l’especialitat de les activitats econòmiques.

 Aturada d’activitat inesperada

Amb les restriccions derivades de la pandèmia de la Covid-19, l’Oficina d’Atenció a l’Empresa va reaccionar ràpidament per tal d’adaptar la seva activitat habitual i l’oferta de serveis per donar suport a les empreses, especialment en l’àmbit empresarial i comercial, oferint informació i atenció específica sobre conceptes relatius a les afectacions de les mesures per frenar el virus. Entre 2020 i 2022, el servei va realitzar 1.447 atencions relatives a la Covid-19 i a les mesures i limitacions d’activitat imposades per l’estat d’alarma.

Al 2019 les atencions telemàtiques suposaven un 7%, es van incrementar progressivament a partir de 2020 amb un augment fins al 23%, i van arribar a un 27% al 2021.

D’altra banda, les atencions telefòniques han mantingut certa estabilitat en el temps, posicionant-se com el canal preferent de les empreses per comunicar-se amb l’OAE. Al 2019, les trucades telefòniques suposaven un 54% del total. Als anys 2020 i 2021 es van incrementar els contactes per via telefònica, un 67% de mitjana, en detriment de les atencions presencials, limitades per les restriccions.