L’Oficina d’Informació a la Gent Gran atén 1.400 consultes en el primer any de funcionament

1.398 consultes ateses en el primer any de funcionament de l’Oficina d’Informació a la Gent Gran. La prova pilot ha demostrat la seva utilitat i per això, diu la regidoria, continuarà donant servei com fins ara.

La gran majoria de les consultes (1.051) han estat telefòniques. Totes les de 2020 (731) van ser per telèfon perquè no hi havia atenció presencial per la situació sanitària.

En el que portem de 2021, l’atenció presencial ha estat molt similar a la telefònica (316 davant 320). També s’han registrat 31 correus electrònics.

L’Oficina informa sobre serveis i recursos i altres temes i ofereix assessorament i acompanyament en els tràmits. En aquest sentit, moltes peticions tenen a veure amb les dificultats amb les noves tecnologies a l’hora de, per exemple, demanar cita amb la Seguretat Social, renovar el DNI o descarregar l’app «La Meva Salut».

Està ubicada a la planta baixa de l’edifici Els Telers, a la cruïlla dels carrers de Sant Leopold i Sant Ildefons. L’horari d’atenció (amb cita prèvia) és de dilluns a dijous de 10 del matí a 1 del migdia i dimecres, de 4 a 7 de la tarda. El telèfon és el 93 739 70 95.

La regidora de Gent Gran, Mónica Polo, valora el primer any de l’oficina i creu que s’ha de treballar per consolidar-la i per acostar-la al territori en el futur. Era un dels compromisos recollits en el Programa de Govern per millorar l’atenció a aquest col·lectiu i també ha estat, afirma, una important via de recollida d’informació de les necessitats de les persones grans. El Pla Local per a un Envelliment Integral a Terrassa, que s’està acabant d’elaborar, recollirà moltes d’aquestes dades.