La Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública de Terrassa ha presentat una instància al CatSalut per saber amb detall la gestió de Mútua Terrassa, emparant-se en la llei de transparència del 2014.. La plataforma, anomenada Marea Blanca, considera que Mútua ofereix el pitjor servei de sanitat pública de Catalunya i això es tradueix, diu, en cues d’espera d’entre 30 i 60 dies per a ser visitat al metge de capçalera; amuntegaments a urgències; visites ràpides i deficients i professionals estressats i mal pagats.
La instància presentada demana, concretament, informació del contracte de prestació de serveis entre CatSalut i Mútua; el llistat de proveïdors; el lloguer que paga per l’edifici del Passeig; el pressupost destinat al concert sanitari amb Mútua; protocols d’actuació davant les queixes dels usuaris; informació real de les llistes d’espera i informació sobre el document que autoritza l’ús del subsòl per travessar el carrer del Castell fins el pont del Passeig.
Marea Blanca ha explicat que les llistes d’espera a Mútua dupliquen, en molts casos, les de l’altre empresa contractada pel CatSalut a Terrassa, el Consorci Sanitari. La plataforma atribueix aquesta diferència al desviament de recursos públics a la vessant privada de Mútua.