Marea Blanca demana al CatSalut informació detallada de la gestió de Mútua Terrassa

La Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública de Terrassa ha presentat una instància al CatSalut per saber amb detall la gestió de Mútua Terrassa, emparant-se en la llei de transparència del 2014.. La plataforma, anomenada Marea Blanca, considera que Mútua ofereix el pitjor servei de sanitat pública de Catalunya i això es tradueix, diu, en cues d’espera d’entre 30 i 60 dies per a ser visitat al metge de capçalera; amuntegaments a urgències; visites ràpides i deficients i professionals estressats i mal pagats.

La instància presentada demana, concretament, informació del contracte de prestació de serveis entre CatSalut i Mútua; el llistat de proveïdors; el lloguer que paga per l’edifici del Passeig; el pressupost destinat al concert sanitari amb Mútua; protocols d’actuació davant les queixes dels usuaris; informació real de les llistes d’espera i informació sobre el document que autoritza l’ús del subsòl per travessar el carrer del Castell fins el pont del Passeig.

Marea Blanca ha explicat que les llistes d’espera a Mútua dupliquen, en molts casos, les de l’altre empresa contractada pel CatSalut a Terrassa, el Consorci Sanitari. La plataforma atribueix aquesta diferència al desviament de recursos públics a la vessant privada de Mútua.