Més transport públic i menys cotxes a Barcelona quan hi hagi contaminació

A partir de l’1 de desembre, quan es declari un dia de contaminació, es restringirà la circulació a l’entorn de Barcelona per als vehicles més contaminats.

En paral•lel a les restriccions s’activaran incentius per fer servir el transport públic i es posaran en circulació més combois de metro, bus, tramvia, ferrocarrils i rodalies per oferir la màxima capacitat operativa.

L’objectiu d’aquestes mesures, segons el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, és treure 130.000 vehicles privats dels carrers de Barcelona i captar entre 175.000 i 350.000 nous viatges en transport públic. És a dir, propiciar un canvi d’hàbits.

Així, durant els dies de més contaminació ambiental hi haurà més oferta de transport públic (alguns corredors es reforçaran amb més de 50 autobusos addicionals i rodalies i ferrocarrils circularan com a l’hora punta durant tot el dia).

Per facilitar la circulació dels busos, s’habilitaran carrils especials a les entrades a Barcelona per la B-23 i la Gran Via.

Durant aquests episodis, s’activarà la T-aire, una nova targeta que es podrà adquirir a les màquina d’autovenda per 1,80 euros i constarà de dos viatges integrats.

A més, a partir del 2 d’octubre, es podrà adquirir la T-verda, un nou títol que permetrà viatges il•limitats i gratuïts durant tres anys als ciutadans que desballestin un vehicle contaminant i no se’n comprin cap.

Aquests reforços que ara són excepcionals passaran a ser estructurals a partir de l’1 de gener de 2019, quan les restriccions siguin permanents.