Aquest dijous 15 de desembre de 2021 ha mort Francesc Llonch, director general de Càritas Diocesana de Terrassa. Llonch va ser nomenat el 2 de juliol de 2019 per Mons. Josep Àngel Saiz Meneses en substitució de Salvador Obiols.
En aquest temps, ha continuat el treball de consolidació de l’acció de Càritas Diocesana i la coordinació amb les parròquies, a més de la col•laboració amb altres entitats. A més, ha hagut de liderar l’entitat fent front a la covid 19, incrementant notablement l’acció de Càritas i l’atenció a les persones més vulnerables en un entorn social de desconcert i incertesa.
Des de Càritas destaquen que ha estat un home proper, empàtic, atent, amb il•lusió per construir un món millor i més just que abraci a tothom. Tot i la malaltia que se li va detectar en el seu moment, ha volgut continuar la seva dedicació a l’Església a través de Càritas fins que les forces li han permès.
Nascut a Castellar del Vallès l’any 1947 i enginyer tèxtil de professió, s’havia dedicat al sector tèxtil. Entre els anys 1994 i 1998 va ser president del Gremi de Fabricants de Sabadell i membre de la Junta i Comitè Executiu de Foment del Treball. Va ser conseller de la companyia d’aigües de Sabadell CASSA, patró de la Fundació per la Indústria i membre de la Junta de Texfor.
La capella ardent està situada en el Tanatori de Sabadell (Ronda d’Orient, n.71), dijous dia 16 a partir de les 18h i divendres dia 17 des de les 9.45h fins a les 13.30h.
Mons. Salvador Cristau Coll, Administrador diocesà i Bisbe electe, presidirà les exèquies que tindran lloc el divendres dia 17 de desembre a l’església parroquial de St. Fèlix a les 16.30h.