Nou pas endavant de Ferrocarrils per incrementar la freqüència de la línia Barcelona-Vallès

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha posat en marxa aquest mes una nova subcentral elèctrica, ubicada a Bellaterra, que permetrà incrementar les freqüències a la línia Barcelona-Vallès. Així, la nova infraestructura donarà resposta als requeriments de demanda quan es posin en servei les 15 noves unitats, que permetran que hi hagi trens a Sabadell i Terrassa cada 5 minuts i a Sant Cugat, cada 2,5 minuts, en hora punta. Amb aquest nou equipament, FGC farà front a l’augment de potència que requerirà l’increment del trànsit ferroviari entre Barcelona i Sabadell i Terrassa.

La nova subestació elèctrica de tracció de Bellaterra se situa entre les dues ja existents a Sant Cugat i Sant Quirze i està integrada per equipament d’última generació, en especial en la seva part de control, amb un disseny basat en paràmetres de seguretat, fiabilitat, eficiència, eficàcia i sostenibilitat, tant en la seva explotació com en el seu servei. L’objectiu principal d’aquesta subestació és subministrar fins a 5.400 kW de potència per a tracció mitjançant dos grups rectificadors.

En paral·lel, FGC ha finalitzat les obres d’ampliació dels tallers del Centre Operatiu de Rubí (COR), amb tres noves vies de fossat, per disposar de més espai i capacitat per al manteniment de primer nivell de les unitats de tren ja existents (46) i de les 15 noves. S’ha ampliat l’edifici principal de la nau de tallers del COR i s’han construït tres noves vies sobre pilarets per augmentar la capacitat de manteniment de trens en el primer nivell.