Nova Oficina d’Informació a la Gent Gran per atendre les demandes del col·lectiu

Durant els propers tres mesos entrarà en funcionament la nova Oficina d’Informació a la Gent Gran. L’Oficina estarà ubicada la planta baixa de l’edifici Els Telers. 

Amb aquest nou servei l’Ajuntament vol canalitzar les demandes de les persones de més de 65 anys de la ciutat. S’hi oferirà informació, assessorament i acompanyament en les demandes que el col·lectiu adreci tant a l’ajuntament, com a la resta d’administracions. Per exemple en el cas que s’hagin de fer tràmits, com ara sol·licituds relacionades amb les pensions,  s’informarà d’on i com fer-los, i es facilitarà assessorament i acompanyament. Precisament el servei comptarà amb una persona formada específicament per a aquesta tasca.

A més, els responsables municipals volen recollir a través d’aquesta oficina, informació sobre les necessitats de les persones grans a la ciutat, que resultaria una eina  molt útil per poder planificar futures polítiques municipals en aquest àmbit, afirmen.

Després dels primers sis mesos de funcionament, el Govern valorarà la seva funcionalitat per fer-hi, si s’escau, els ajustos necessaris.

Amb l’entrada en funcionament d’aquesta nova oficina, l’executiu municipal complirà un dels compromisos del Programa de Govern 2019-2023 i també donarà resposta a una demanda dels moviments socials de gent gran de Terrassa, que reclamen aquest servei des de fa temps.

 

Reclamen una oficina d’informació a la gent gran a tots els districtes

Precisament aquest dilluns al matí el Moviment per unes Pensions Dignes de Terrassa amb La colaboració dels #Iai@flautes s’han concentrat davant de l’ajuntament per reclamar que la oficina d’informació a la gent gran arribi a tots els districtes de la ciutat.

Els col·lectiu demana que aquest servei no es presti des d’una única ubicació . Els responsables municipals volen centrar les demandes del col·lectiu a una nova oficina única, ubicada a l’edifici dels Talers que entrarà en funcionament aquest primer trimestre de l’any.

També reclamen que per atendre de manera més adequada a les necessitats de la gent gran, aquest servei hauria de tenir una estructura itinerant amb professionals que es poguessin desplaçar a diferents indrets de la ciuta tper atendre demandes específiques.

S’ha fet un minut de silenci i s’ha llegit un manifest en rebuig a la violència masclista arrel del darrer feminicidi.