Noves accions per apropar el PAC a la ciutadania i més pressupost per lluitar contra la violència de gènere

Acord de tots els grups per incrementar el retorn social, cultural i econòmic del Parc Audiovisual a la ciutadania. A proposta de Terrassa En Comú, el ple ha aprovat elaborar un pla d’accions i un calendari per a dur-les a terme. L’objectiu és donar a conèixer el PAC, així com incentivar la seva implicació en la vida cultural terrassenca. També es treballarà per ampliar el nombre de localitzacions disponibles per als rodatges i per organitzar visites als responsables del sector. L’objectiu és que coneguin les possibilitats del territori, així com facilitar-los una borsa de professionals vinculats al món de l’audiovisual.  La posada en marxa d’aquestes mesures estarà vinculada a la presentació de Terrassa a la Xarxa de Ciutats Creatives Unesco en l’àmbit del cinema, que podria suposar un gran impuls en aquest àmbit.

En el debat han sorgit vells retrets sobre l’elevat cost econòmic que va suposar posar en marxa el Parc Audiovisual i el consegüent deute que encara assumeix el consistori. Amb tot, una majoria ha coincidit en què accions com les proposades han d’ajudar consolidar aquest projecte, tant entre la ciutadania com a nivell empresarial.

Terrassa en Comú també ha aconseguit tirar endavant amb el màxim suport una proposta que recull la demanda de nombroses associacions feministes per incrementar el pressupost destinat a la lluita contra la violència de gènere, tant a nivell estatal com local. Els grups han coincidit en la sensibilitat d’aquest tema, en la necessitat de prioritzar-lo i de consensuar les polítiques de gènere, dotar-les amb els recursos necessaris, per actuar de forma preventiva.

D’altra banda, el ple ha aprovat la proposta de la CUP de fer una Fira de Nadal d’Economia Social i Consum Responsable al centre de la ciutat. Tots els grups han votat a favor de la iniciativa.

Menció apart mereix la moció de Ciutadans per posar el nom de ‘Ciutadans de Catalunya’ a un espai públic de la ciutat per homenatjar Josep Tarradellas. Tots els grups s’hi van oposar, al·legant que ja hi ha una avinguda a Terrassa amb el seu nom i titllant la proposta d’estratègia de màrqueting polític, de ridícula, insultant i ofensiva.