El Ballet Contemporani de Catalunya ha iniciat la seva tercera temporada aquest mes d’octubre. La programació s’allargarà fins entrat el mes de gener de 2022.
La companyia posa en marxa 2 estrenes i processos de creació. A més, encenta una nova línia de públic familiar amb un ‘Pere i el llop’ reversionat en sintonia amb els valors moderns, com a instruments no només artístics sinó també educatius i socials. El gir argumental que proposa el BCC evoca la convivència i el respecte als animals. Es podrà veure a la Sala Crespi el proper 6 de novembre a les 18h i 7 de novembre a les 12h.
En segon lloc, i ja entrant en una línia escenogràfica molt més ambiciosa, comença a meitats de novembre la creació del programa PLANCTON, una nova iniciativa vinguda de la mà de Patricia de No (emprenedora artística i flautista reconeguda) que, novament, s’interessa per incorporar ballarins a una peça musical contemporània molt original, a la vegada que complexa i captivadora. ‘Vox Balaenae’ de George Crumb es proposa com a punt de partida, al costat de Miquel Villalba al piano i de la violoncel·lista Erica Wise.
El programa PLÀNCTON és, a la vegada, completat per l’estrena d’una peça musical inèdita a la qual acompanya una nova coreografia: SMART CITY, a proposta del pianista i compositor barceloní Marcos Fernández-Barrero, becat en aquesta composició als Premis Barcelona 2020 i interessat en el treball coreogràfic de Miquel G. Font, director del Ballet Contemporani de Catalunya, com a coreògraf per donar forma final al seu projecte.