Pilar Blázquez imparteix una classe sobre els caçadors de tendències a l’ESCODI

Detectar tendències de canvi en el consumidor abans que siguin massives. Això és el que fan els caçadors de tendències, els COOL HUNTERS: anticipar-se per utilitzar aquesta informació d’una manera econòmica i d’impacte en les empreses. Pilar Blázquez, especialista en la matèria, n’ha parlat aquest dijous a l’ESCODI, on ha impartit una classe en l’àmbit de psicologia del consumidor.

Aquesta disciplina és bastant nova. Va sorgir a la indústria de la moda als anys 90 però ara mateix s’aplica majoritàriament en l’àmbit empresarial i afecta tots els sectors. És prioritari observar què passa en l’entorn físic (a les botigues) però, sobretot, en el tecnològic (on line), per comprovar què està canviant en el consumidor i quines noves necessitats estan sorgint.

Segons Blázquez, el canvi climàtic, el benestar i l’economia col·laborativa seran decisius en el futur més immediat.