Serveis Socials fa front a un important increment de casos i ja ha atès 6.000 persones

L’equip de govern ha donat compte aquest dijous, en una reunió amb l’oposició, de la ingent tasca que està portant a terme des de serveis socials per fer front a la crisi provocada per la Covid 19.

El regidor Noel Duque ha explicat que, del 3 al 17 d’abril, s’ha fet atenció presencial a 885 persones i telefònica a 3.224. Des del 16 de març, el total acumulat és d’unes 6.000 persones ateses. Pel que fa als dos centres d’acollida, L’Andana i el Frederic Soler, atenen una mitjana de 55 ciutadans, i l’alberg de joventut, una quinzena provinent de desnonaments i que estaven en hotels. En aquest àmbit, tant Duque com la regidora Lluïsa Melgares han lamentat que estan desbordats i han criticat la inacció de l’Agència d’Habitatge de Catalunya perquè no cedeix els pisos promesos i perquè no s’estan rebent les ajudes anunciades.

En l’àmbit de l’alimentació, s’ha passat d’entregar uns 1.600 lots a gairebé 2.400. Val a dir que s’està atenent també els usuaris dels centres de dia, ara a casa. S’han fet 7.400 menús per a 256 persones. A la trobada també s’ha informat dels problemes que està havent-hi amb algunes targetes-moneder per un error del sistema, que la Generalitat ja estaria solucionant. En aquest punt també s’ha apuntat que l’ajuntament està en contacte amb afers socials en la recerca d’espais per si fos necessari el trasllat de residències.

Sobre el Servei d’Atenció a Domicili, els responsables municipals han explicat que es manté contacte telefònic permanent amb els usuaris per fer seguiment de la seva situació. Són 1.439 llars on s’han prestat 13.300 serveis. A més, l’ajuntament ha facilitat material (mascaretes, guants, bates, ulleres i líquid desinfectant) per a les treballadores a les tres empreses que presten el servei. Pel que fa a la teleassistència, s’han atès unes 5.100 persones. La nova línia 900 d’atenció pel coronavirus ha donat servei a 106 ciutadans. A més, l’ajuntament ha fet 6.500 trucades de seguiment de la situació i s’han atès 700 emergències.

D’altra banda, la regidora Núria Marín ha informat que el servei de polítiques de gènere, que ha habilitat dues línies de telèfon per continuar amb l’atenció durant el confinament, ha fet 482 atencions i 42 d’urgència, entre el 16 de març i el 17 d’abril. En aquest temps, s’han detectat dos casos de dues dones que han hagut d’anar a l’alberg de joventut. Una d’elles interposarà denúncia. També s’està atent a possibles casos de maltractament a infants per part dels seus pares que s’haurien descobert a través de les classes virtuals que mantenen amb els mestres, així com amb els responsables dels casals diaris, i sobre els que ja s’està en alerta per poder actuar.

En el cas del servei LGTBI+, la seva responsable, Jennifer Ramírez, ha dit que s’han fet 150 atencions a 39 persones. Del conjunt, ha calgut actuar d’urgència per algunes conductes d’LGTBIfòbia als domicilis. Per fer-hi front, aquesta àrea municipal treballa per fer una campanya per donar a conèixer el servei.

Finalment, pel que fa a les mascaretes, la responsable de salut, Mònica Polo, ha explicat que l’ajuntament està estudiant de la mà de tres entitats terrassenques com fer-ne de transparents per possibilitar la lectura dels llavis a les persones amb sordesa.