Terrassa afegeix un nou enllaç a Can Boada a la proposta del traçat de la B-40

El govern municipal confia explicar la seva nova proposta pel traçat de la Ronda Nord al ministre de Transports quan s’inauguri el tram Olesa-Viladecavalls de la B-40 en unes setmanes.

S’hi anirà amb una proposta unitària de Terrassa, Sabadell, Castellar, les cambres de comerç, la Cecot i la plataforma Fem Vallès. S’està mirant d’encaixar les propostes de les dues capitals.

Pel seu terme Terrassa planteja la construcció majoritàriament en trinxera, amb quatre túnels i quatre viaductes sobre la riera de les Arenes i diversos barrancs. El traçat travessaria la carretera de Matadepera per sota, i això implicaria expropiar la benzinera i l’aparcament de caravanes. Tot el trajecte seria soterrat o semi-soterrat per minimitzar l’impacte ambiental.

Tercera sortida per accedir a l’Est de la ciutat

El govern municipal també posarà sobre la taula la construcció d’una una tercera sortida de la B-40. El tram construït que ve de Viladecavalls només té ara un enllaç, a la carretera de Rellinars, i se n’està fent un altre per la zona de Can Trias.

L’executiu proposa el tercer a l’alçada del camí de Can Gonteres, entre les dues anteriors. S’ampliaria el pont que ara ja travessa la B-40 i es construiria una rotonda uns metres a l’Est. L’enllaç donaria servei als barris de Can Boada, Ca n’Aurell i La Maurina i, de retruc, ajudaria a descongestionar els carrers Arquimedes i Galileu.

La proposta de Terrassa contempla a futur un quart enllaç, ja cap a Sabadell, per la riera de les Arenes i que connectaria amb l’avinguda del Vallès.

Enllaços B40