Terrassa es recupera a poc a poc el dia després de la tempesta

Hores després de la tempesta encara són visibles els efectes dels més de 100 litres per metre quadrat que han caigut a Terrassa. Els serveis de neteja continuaven les tasques aquest divendres al matí a les zones que havien quedat més negades per l’aigua, com el tram de la ronda de ponent que passa per sota del pont de la carretera d’Olesa. El que ha quedat és el fang, que ha hagut de ser retirat, fins i tot, per una excavadora. L’aigua va complicar la circulació en cotxe i va afectar línies d’autobús i de tren, com la línia del Vallès dels Ferrocarrils i la R4 de Rodalies, que va arribar als 60 minuts de demora.

La imatge més espectacular de les conseqüències de l’aiguat ha estat l’esfondrament d’un tram de vorera a l’Avinguda del Vallès, a l’alçada del pont de la Renfe i just al costat de la riera de Les Arenes. Ha quedat un forat d’uns cinc metres de llargada que ha obligat a acordonar la zona.

La pluja també ha comportat problemes de filtracions d’aigua al Mercat de la Independència. L’Ajuntament ha hagut d’actuar d’urgència davant el deteriorament que pateix una part de la coberta i que ha provocat l’entrada d’aigua en algunes zones del mercat. S’ha hagut de protegir les parades afectades i s’ha incrementat el servei de neteja. El consistori ha dit que analitzarà la situació actual de les cobertes dels edificis catalogats com a elements patrimonials de la ciutat.

L’aiguat caigut sobre la comarca també ha estat excepcional. En alguns punts, com a la urbanització dels 4 Vents, s’han acumulat gairebé 200 litres per metre quadrat. A la carretera de Martorell uns operaris estaven fent neteja al voral, per tal de retirar l’arbrat caigut per una esllavissada. A Ullastrell us terrenys adjacents a una llar d’infants també han cedit i han recomanat als pares no portar-hi els nens. D’altra banda, una altra esllavissada ha obligat a tallar la C-58 en el tram entre Castellbell i el Vilar i Vacarisses. Com a ruta alternativa, Trànsit ha obert el peatge de la C-16.