Tot per Terrassa vol millorar la climatització a les escoles

Tot per Terrassa reclama un pla urgent de climatització pels centres educatius per combatre els greus efectes de la calor. La formació de l’alcalde Jordi Ballart proposa millorar l’eficiència energètica de les escoles amb tecnologies sostenibles com la geotèrmica o les plaques fotovoltàiques. El partit, ara en el Govern Municipal, vol proposar a la Generalitat que desenvolupi un pla de millora de l’eficiència energètica per pal·liar els efectes de les altes temperatures a les aules, amb inversions en climatització als centres educatius.

La proposta parla d’un projecte de millora de l’eficiència energètica dels centres educatius que es podria nodrir dels fons europeus Next Generation i que comporti millores en aïllament tèrmic i en climatització, amb aparells basats en tecnologies ecològiques com la geotèrmia, l’aerotèrmia o plaques fotovoltaiques. La formació de l’alcalde Ballart portarà aquest tema en forma de proposta de resolució al ple municipal del mes de juny.

Tot per Terrassa assenyala que la primera quinzena de juny ha estat excepcional, amb valors històrics que han fet augmentar el risc de patir cops de calor entre l’alumnat i el professorat. Normalment es combat la calor habitual de juny amb la jornada intensiva a la xarxa d’escoles públiques, però aquest any la situació ha estat pitjor. Temperatures superiors als 35ºC fan insostenible la capacitat de concentració de nens i nenes i posen en risc la salut del professorat, a més de vulnerar els seus drets laborals.

Segons la llei, la temperatura idònia a les aules ha d’estar entre 17 i 27 graus, però Tot per Terrassa considera que hi ha deficiències estructurals a les escoles, ja sigui a les aules, a les zones comunes i d’esbarjo. Per tot això, demanarà a la Generalitat un pla de climatització que a través de la Diputació de Barcelona, s’obrin línies de suport econòmic als ajuntaments per habilitar refugis climàtics als patis de les escoles, amb zones d’ombra on poder-s’hi hidratar i refrescar.