Un projecte d’investigació millorarà la qualitat de l’aire a les aules catalanes

La UPC impulsa un projecte per millorar la qualitat de l’aire a les aules de les escoles catalanes. Primer la pandèmia i després els extrems climàtics d’aquest estiu han portat a desenvolupar estratègies per trobar sistemes de ventilació més eficients i sostenibles.

Des del març de l’any passat s’han estudiat fins a tres vegades al dia, dues aules diferents de 20 escoles de Catalunya amb l’objectiu d’analitzar la qualitat de l’aire, trobar millors sistemes de ventilació i mantenir el confort tèrmic dels alumnes. Un dels reptes de l’estudi és mantenir el confort tèrmic a les aules, en construccions antigues i energèticament poc eficients, amb sistemes de ventilació mecànica i intercanviadors de calor.

El projecte es clourà el setembre del 2024 quan es presentin les conclusions de l’estudi que inclourà la priorització de les inversions per millorar la qualitat de l’aire mantenint el confort tèrmic. El projecte d’optimització estratègica de ventilació en centres escolars, el IAQ4Edu, està finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació i realitzat pel Grup de Recerca i Innovació de la construcció, el GRIC, de la UPC de Terrassa.