Els Pallapupas han portat aquest dissabte al Teatre Alegria de Terrassa la campanya “Aquesta serà una funció de nassos”, per conscienciar sobre la tasca que fan els pallassos d’hospital per a fer l’estada més fàcil als pacients i als seus familiars.
La veterana ONG, que porta somriures als infants i joves ingressats als hospitals, ha volgut col·laborar aquest any amb desenes de teatres de Catalunya, estrenant la campanya de sensibilització “Riure per curar”, tant a través de les xarxes socials com insitu, per conscienciar amb una peça d’àudio de les sensacions que es viuen en un hospital i de com l’humor i les rialles rebaixen la por i l’ansietat.
El “dia de nassos”, que se celebra fa 12 anys, s’acostuma a fer a parcs temàtics i espais d’oci, però aquest cop s’ha adaptat a la pandèmia i la campanya s’ha fet a una cinquantena de teatres de tot Catalunya.
La campanya ha coincidit amb la representació de “A Nation is Born in Me”, una peça intensa i delirant de Søren Evinson que reflexiona sobre els moviments nacionalistes i identitaris a partir de la interacció amb el públic. L’obra, que es va estrenar al Terrassa Noves Tendències del 2018, ha tornat a la ciutat després de voltar per bona part d’Europa.