Una instagramer i blocaire marca tendència des de Terrassa i arriba a més de 100.000 seguidors

El 6 d’octubre de 2010 Apple Store va treure al mercat l’aplicació més revolucionària després de Twitter i Facebook: Instagram. 10 anys més tard, aquesta plataforma de fotografies té més de mil milions d’usuaris a nivell global.

Esther Martínez, una mestra sabadellenca que viu des de fa anys a Terrassa, genera els seus continguts a les xarxes amb el nom d’@estoreta. Va obrir un compte al 2011 per compartir fotos amb el famós filtre valència. Després, quan es va casar, va escriure un blog per compartir tutorials i vídeos de complements fets a mà i cerimònies molt personals, i també de decoració.

Poc a poc, tot allò que era un passatemps va començar a agradar a molta gent i també a empreses que volien sortir etiquetades a les seves publicacions.

Quan havia de reincoporar-se a la feina després de ser mare per primera vegada va pensar que aquest hobby podria convertir-se en una sortida laboral. Es va formar, va invertir i va apostar i des del 2016 s’hi dedica professionalment. Actualment té 106.000 seguidors, un 97% són dones d’entre 25 i 45 anys. Un 1,5% del total són de Terrassa.

La paraula influencer no li agrada pel matís consumista extrem i de vida fàcil que té. Martínez afirma que al darrera d’aquesta feina hi ha moltes hores de dedicació. Creu que aquesta serà la seva professió mentre els seus fills siguin petits i així poder tenir cura d’ells. Més endavant, aquesta mestra voldria tornar a les aules però d’una escola molt viva, no tradicional, diu.