Una nova app de l’Ajuntament permet demanar torn per a tràmits el mateix dia

L’Ajuntament de Terrassa ha posat en marxa “Sense esperes”, una aplicació per a mòbils que permet demanar cita prèvia per un altre dia (un tràmit que ja es podia fer pel 010 o al web municipal) i també, per primera vegada, agafar torn pel mateix dia abans d’arribar a l’oficina. L’app ja està disponible per a dispositius Android i Apple des del passat mes de gener.

La interfície és molt visual i intuïtiva. Quan la persona usuària l’obre per primer cop s’accedeix automàticament a la pantalla “El meu torn”, que serveix per agafar torn pel mateix dia. A la part superior hi ha un plànol de localització i, a sota, la llista de les oficines. Si la persona usuària té activada la ubicació, les oficines surten per ordre de proximitat. Un cop seleccionada l’oficina, l’app mostra els diferents motius pels quals es pot agafar torn, i indica quantes persones hi ha per davant. A partir d’aquí, només resta indicar si es vol rebre atenció immediatament o bé després (fins una hora més tard) i confirmar el torn. L’aplicació enviarà a la persona usuària un avís quan hi hagi només dues persones per davant.

Si el que es vol és demanar cita per un altre dia, s’ha de clicar ‘Cita prèvia’. En aquesta opció, de moment hi ha 14 oficines disponibles. L’aplicació permet demanar torn pel mateix dia a 21 punts d’atenció.

L’Ajuntament recomana demanar cita prèvia sempre que sigui possible, perquè d’aquesta manera és més fàcil poder fer el tràmit al lloc i moment més adequat per a la persona interessada. Si s’opta per agafar torn pel mateix dia, l’aplicació evita haver-se d’esperar a l’oficina abans, però no permet escollir l’hora ni passar per davant d’altres persones.