Una parella de foodies terrassencs suma més de 100.000 seguidors a Instagram

La Casa de les Boines és un dels comerços més antics i coneguts de Terrassa. Els seus propietaris, però, superen els 100.000 seguidors a les xarxes per un tema ben diferent a gorres i barrets: les fotografies de menjar. Tot va començar el 2012, quan en Marc Carbonell va obrir el compte d’instragram @marcboines amb la idea de publicitar la botiga. Però de seguida va derivar en un seguit d’imatges molt cuidades de tota mena de plats. El resultat: més de 46.600 seguidors, el que significa uns quants milers més que altres egarencs il·lustres com el raper Lildami (+39.300) i fins i tot alcalde Jordi Ballart (+25.600). Els anomenats foodies, especialistes en compartir imatges gastronòmiques, són un dels tipus d’influencers amb més èxit a les xarxes socials, però mantenir un compte com el d’en Marc Carbonell comporta més esforços del que podria semblar d’entrada: cada fotografia té al darrera una mitjana d’una hora de feina, entre preparar-la, editar-ne les etiquetes i respondre’n els comentaris.

L’èxit del compte @marcboines va fer que acabessin sent els restaurants els qui convidaven el Marc a visitar-los, encara que ell mateix admet que la pandèmia l’ha fet tornar als orígens i ara només va on li ve de gust. No ho fa sol: el Marc va encomanar l’afició a la seva dona, la Maria Casanovas, que amb el compte @mariaboines l’ha arribat a superar i ja acumula més de 61.000 seguidors.

Tant el Marc com la Maria han anat aprenent a millorar les fotografies de manera autodidacta. Això inclou saber quins plats demanar: ja es miren les cartes pensant en les fotografies que vindran després. Asseguren que el que més triomfa són plats més aviat senzills: gambes, croquetes i pernil asseguren una bona pila de clics al botó «m’agrada».