Vallès i Bages s’uneixen per a millorar la mobilitat ferroviària

El Consell Comarcal del Bages, el Consorci Viari de la Catalunya Central, l’Ajuntament de Manresa i la plataforma socioeconòmica FEMVallès, assenyalen la importància de què el Govern espanyol executi les millores pendents de la línia R4 de Rodalies. Asseguren que la situació és urgent i que establiran contacte amb els governs central i autonòmic per impulsar millores en la xarxa ferroviària de Rodalies.

La línia R4 facilita la mobilitat de passatgers des de Manresa a Sant Vicenç de Calders. Una línia amb diverses problemàtiques com la seguretat, la rapidesa i la falta d’inversions.

Un dels propòsits del Vallès i el Bages és escurçar el temps de trajecte entre Manresa i Barcelona a menys de 50 minuts, un desplaçament que actualment es fa amb més d’una hora i que es podria escurçar mitjançant una línia de trens semidirectes que farien menys parades.

El front comú Vallès-Bages és fruit dels diferents contactes mantinguts entre societat civil i representants polítics. El punt de partida de l’acord establert és fer difusió de les propostes per millorar la xarxa i alhora teixir aliances amb altres municipis de l’R4 com Sabadell i Terrassa.

Entre les diferents millores proposades hi ha la urgència de posar al dia la línia Manresa-Lleida i la necessitat d’un pla de rodalies propi de la Generalitat de Catalunya.

El Bages i el Vallès són dos territoris estratègics pel que fa a la relació amb l’àrea metropolitana i, a més, comparteixen una gran mobilitat laboral. La línia R4 és una de les línies més transitades de Catalunya amb una mitjana de 134.000 viatgers per dia. Les diferents mancances en la mobilitat ferroviària han empès a les institucions polítiques i entitats socioeconòmiques del territori a unir-se per crear una veu potent que abanderi les propostes. Anuncien la formació d’un grup de treball i l’elaboració d’un paquet de propostes que presentaran a setembre.