Yolanda Bassat explica l’externalització de l’expansió comercial als alumnes de l’Escodi

Les grans marques comercials ja establerts a l’Estat espanyol solen tenir, en la seva estructura directiva, un director d’expansió. És la persona encarregada d’explorar nous mercats i buscar els locals que s’adaptin a les necessitats de l’empresa.

Però les empreses que encara no tenen presència aquí i volen tenir-ne no coneixen a fons el mercat espanyol. Per això opten per externalitzar el servei de cerca de locals. És el què fa per exemple l’empresa Shop Hunter, nascuda fa 17 anys. Una de les fundadores, Yolanda Bassat, explica aquest perfil professional als estudiants de l’Escodi des de fa uns anys.

Cada cop més també el petit comerç i les noves empreses busquen créixer i obrir noves botigues. En aquest cas no disposen, dins la seva estructura, d’un director d’expansió i per això recorren a empreses com Shophunters. No tenen cartera de locals sinó que els busquen en funció del què demana cada client.

Yolanda Bassat encoratja els alumnes a introduir-se en el món de l’expansió comercial malgrat reconèixer que la crisi no ho posa fàcil. A més assegura que les botigues físiques segueixen tenint futur tot i que s’hauran d’adaptar a l’auge de les vendes per Internet.