La piscina de Vallparadís obrirà a les tardes a partir del 8 de juny davant l’episodi de calor extrema
La piscina de Vallparadís avança el calendari i obrirà el dilluns 8 de juny, més de dues setmanes abans del què és habitual, això sí, en horari només de tarda. A partir del dia 20, i fins el 30 d’agost, obriran la resta de piscines municipals ja en horari de matí i tarda. És la principal novetat del dispositiu de l’Ajuntament per fer front a onades de calor com la d’aquestes dies. L’ha presentat l’alcalde Jordi Ballart a la BD2 juntament amb representants de Protecció Civil, Policia municipal, Agents Rurals, Creu Roja i els ADF.
Enguany s’afegeixen tres refugis climàtics al Casal de Can Parellada, al Mercat de Sant Pere i a la Sala Muncunill que, amb els de l’any passat, sumen 56. De moment l’Anella Verda no es pot fer servir com a refugi climàtic per les restriccions de la pesta porcina.
S’han plantat 600 arbres en diversos punts i se’n plantaran 500 més al Parc de la República. En sis espais s’instal·laran tendals. Se n’hi incorpora un a la plaça Lluís Companys mentre que el de la Torre del Palau es renovarà, a més d’instal·lar-hi una font. Es mantenen els de les places de l’Apotecari, de la Pau, de la Cooperativa i la zona petanca del parc de sant Jordi.
L’Ajuntament instal·larà nebulitzadors per refrescar-se a les places Nova, del Progrés, primer de Maig, Federico Garcia Lorca, al parc de Sant Jordi i al Torrent de les Bruixes.
Fruit de l’estudi de confort a les escoles elaborat per l’Ajuntament s’està plantant vegetació i creant zones d’ombra. Entre juny i setembre s’instal·laran 600 ventiladors en aules i altres espais. Al Mercadal s’ampliaran les zones d’ombra i s’instal·larà una carpa com a punt de refugi i descans.
L’Ajuntament i els agents implicats fan una crida a la responsabilitat de la ciutadania per evitar l’exposició excessiva a la calor i evitar situacions de risc.
Màxima precaució al bosc
Als boscos s’ha fet manteniment en 29 quilòmetres de camins forestals i en diverses franges a Can Palet de Vista Alegre, Les Martines, Can Gonteres, El Molinot i Pinetons.
Es recorda la prohibició d’encendre foc a menys de 500 metres de zona forestal entre el 15 de juny i el 15 de setembre. Nou de cada deu incendis forestals són per casa humana. Es demana prendre molta precaució especialment per les revetlles de Sant Joan i Sant Pere.











